Hipoglesimi, ilaçlar

  • Merhaba Hocam. Beta bloker ve anti depresan ilaçlar hipoglisemi sebebi olur mu? Ben 6 aydır hipoglisemi yaşıyorum. Bu ataklarım yukarıdaki ilaçları aldıktan 3 saat sonra başlıyor. Başka zaman diliminde böyle olmuyorum. Bu konudaki yorumunuz nedir? İyi çalışmalar.

  • Doktor Cevabı: Prof. Dr. Ayşe ÇARLIOĞLU Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Merhaba çok geçmiş olsun. Yemekten 5 saat sonra olan kan şekeri düşüklüklerine reaktif hipoglisemi diyoruz. Reaktif hipoglisemiye neden olan etkeni bulmak gerekir. Daha çok diyabete yatkınlık, insülin direnci, obezite, basit karbonhidratları çok tüketmek, çay şekeri, pekmez, reçel, fazla bal, şekerli, kolalı, gazlı içecekler, bisküvi, poşet işi gıdalar bunlara neden olur. Ekmek, hamur işi, pilav, makarna, patates çok yemek de tetikleyebilir. Beta bloker hipoglisemiye duyarsızlığı arttırır. İlaçlarınız çok hipoglisemiye neden olmaz, Endokrine başvurunuz, hayırlı günler dilerim. 25.04.2021 12:36 tarihinde cevapladı.

13 görüntüleme0 yorum

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör

Merhaba Hocam Annemin iki hafta önce yapılan biyopsi sonucunda "tiroid sağ lob da önemi belirsiz atipi" tanısı konuldu ve ameliyat olması gerektiği söylendi. Biyopsi yapılırken nodul 6*4 mm büyüklüğün

Merhaba Tip2 şeker hastalığından ameliyatla kurtulabilir miyiz? Bağırsaklarda yer değiştirme ameliyatı yapılıyormuş böyle bir şey mümkün mü acaba ? Ameliyat içinde yüksek bir maliyet çıkarılıyor başar

Fizyolojik Koitus Egzersiz Laktasyon Gebelik Uyku Stress Patolojik Hipotalamik-hipofizer sap hasarı Granülomalar İnfiltrasyonlar Radyoterapi Rathke kleft kisti Travma (Sap kesisi, suprasellar cerrah